الاثنين، 25 مايو، 2009

ياغريب فى الكون ياقلبى





يا غريب في الكون يا قلبي .. ياللي حاير في الدروب
كل ما تحزن تخبي .. كل ما تعشق تدوب



امتى يملا الدنيا ضيك .. و الهوا يسكن في حيك
و تلاقيك جوا القلوب !
الليالي تعيشها وحدك .. سكتك تمشيها وحدك
غنوتك للكون مداها .. شكوتك تسمعها وحدك


آه يا قلبي و مين يدلك .. مين يكون في الشمس ضلك
مين يصاحبك في الغروب
!

يا غريب في الكون يا قلبي .. ياللي حاير في الدروب
كل ما تحزن تخبي .. كل ما تعشق تدوب

كل ما نوصل لمينا .. نهتدي و نقول رسينا
الشطوط ترفض لقانا .. و البحور تاني تنادينا

اه يا قلبي و مين يضمك .. مين يشيل في الصعب همك
مين يصاحبك في الغروب !

يا غريب في الكون يا قلبي .. ياللي حاير في الدروب
كل ما تحزن تخبي .. كل ما تعشق تدوب
----------------------------
_
ملحوظة الكلمات دى اغنية لحنان ماضى
وملهاش علاقة برضو بمودى لانى اصلا فى حالة غريبة ومش عارفة انا اصلا بفكر فى ايه ولا بحس بايه
*
*
*
*
*
*




هناك 54 تعليقًا:

  1. السلام عليكم

    جميل أن تتحدثي عن قلوب حائرة

    وكما الحال للأنسان هناك
    قلوب حائرة وقلوب ضائعة وأخري تائهة

    ردحذف
  2. ربنا يهدي كل القلوب
    وتلاقي المراسي اللي تستقبلها وتراعيها

    مين حنان ماضي دي؟؟

    ردحذف
  3. اسوأ شيىء فى الدنيا الحيره و التوهه
    لازم الانسان يحدد هدفه فى الحياه و الا يبقى بيضيع عمره على الفاضى

    ردحذف
  4. حنان ماضى
    حنان ماضى
    حنان ماضى
    ايه ده ؟؟؟؟
    دا انتى قديمه قووووى
    هو فيه حد لسه فاكر حنان ماضى
    بس هى ع العمو حلوة الكلمات يعنى
    انما ايه حكاية المود بتاعك ده اللى مش عارفينله حكايه ؟؟
    وبعدين بقى
    لا ماهو انتى لازم تظبطى المود كده وتروقى
    حتى عشان تعرفى تدورى على عروسه لابن عمتك
    ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟
    والمشمش خلاص هيطلع اهه وهتبقى اهلاويه رغم انف الجميع
    هههههههههههههههههه

    ردحذف
  5. السلام عليكم
    صباح الورد ياعمرى
    وحشتنى مووت
    ربنا يبارك فيك ويسعدك ياقمر
    بجد كلامك جميل قووى عن تلك القلوب الحائرة
    بجد هايله هايله
    تحياتى لكى ياعمرى
    انوسه

    ردحذف
  6. الكلمات جميلة جدااا

    وحنان ماضي ليها شوية اغاني تووحفة

    تسلم ايدك ياقمر

    ربنا يسعد ايامك

    ردحذف
  7. حناااااااااااان ماضى دى
    انا بحبها اوى وخصوصا اغانية المشتركة مع على الحجار
    مممممممممم بوست منيل يا كارثة وحلو يع يع يعنى ممممممممم
    بس عارفة لمس عندى بفكرة ما يمكن تعمل هوجه كدا بى بوست جديد
    المهم يا كارثة هى فعلا مواضيع الحيرة المختلفة من تعدد افكار اختيار مواقف تغير انماط وكدا بجد مشكلة عندنا جميعا المهم زى ماهى قالت الدرب يعنى احنا نختار الطريق الصحيح
    اختى الكارثة دمتِ بكل ود وحب وفى رعاية الله دائما يارب

    ردحذف
  8. حنان ماضى اغانيها جميله
    بس من ساعه الجواز
    وهى بطات تغنى للاسف
    وانا اسمع انها متجوزه الملحن ياسر عبد الرحمن
    وكانت حنان بتختار كلمات جميله جدا
    تسلمى على اختيار الكلمات

    ردحذف
  9. كلام جميل
    اوووى

    شكراً

    ردحذف
  10. السلام عليكم

    ربنا ييسرلك السبيل ويهديكي الطريق اللي تعرفي تعبري بيه عن نفسك


    تحياتي

    ردحذف
  11. يبقى مش قلبك انت بقى اللى غريب فى الكون
    يبقى قلب حنان ماضى وخلاص
    ولا على رأيك دى مدونة تخاريف
    تخاريف ايوشه
    تحياتى يا ايوشه

    ردحذف
  12. انا مش سمعت الأغنية ... بس كلماتها حلوة أوي ... اختيارك موفق

    وربنا يكرم سارة ويشفيها يارب

    ردحذف
  13. الاغنيه دي انا بأحبها جدا
    كمان حنان ماضي صوتها حلو جدا انا مستغربه انها بطلت تغني

    بس عايزه اقول لك ان القلب اللي بيخبي حزنه بيقدر يخبيه علي الدنيا كلها
    لكن علي حبيبه مابيقدرش
    مهما حاول يمثل

    ردحذف
  14. انا مالى ومال حنان ماضى انا عايزه حنان ايوشه
    والقلوب الحايره كتير..
    ربنا يساعدالقلوب الحيرانه ويهديها
    وتلاقى المرسى اللى نفسها فيها
    صدقينى يا ايوش ..انتى لمستى قلوب كتير وضغطى على جرح بيحاول كل واحد يداريه

    يا غريب في الكون يا قلبي .. ياللي حاير في الدروب
    غنوتك للكون مداها .. شكوتك تسمعها وحدك


    مين يشيل في الصعب همك
    مين يصاحبك في الغروب !

    انا اخترت الكلام اللى اثر فيا
    وكلا يبكى على ليلاه

    بلاش يايوش الحاجات اللى بتوجع القلب دى

    ردحذف
  15. يا هلا بالقمر
    ازيك يا ايوشة
    ******
    اه يا قلبي و مين يضمك .. مين يشيل في الصعب همك
    مين يصاحبك في الغروب !

    حاولي تلتفتي لقدامك لجنبك ممكن حتلاقي ايد حنونة و قلب عاشق محب
    انت بس اللي عينيكي مغمضة
    تحياتي

    ردحذف
  16. حنان ماضي انا بموت فى أغانيها اساسا
    ماعدا اغنية شدي الضفاير (بكرههههاااااااااا بكرههاااااااااا).. اصلها بتعبر عن الفتاة الحلزونية البنفسجية المنقرضة.. احم احم.. ماعلينا يعني.


    وعادي مش لازم لا تفكري فى حاجة ولا تحسي بحاجة طول الوقت.. بس خللى بالك اوعي تكون بتبحلقي فى السقف لحسن كدة الحالة هتبقى خطيرة وشكلها كدة أعراض استبحس.
    هههههههههههههه
    ربنا يوفقك يا قمر

    ردحذف
  17. فى ليله عشق وخدانى على شط الهوى التانى قابلت البحر فى عيونك شربت عطشت من تانى..
    هى دى حكايتك معايا شوف باه قلبى وجنوبه

    دل كلمات برضه لحنان ماضى واخيرا لقيت حد عارفها..تعرفى عايده الايوبى كمان؟
    اصلى فقدت الامل ان فى حد يعرفها اصلا:)

    بجد الكلمات حلوه جدااااا وحسيتها جدااااا...

    ردحذف
  18. ياعم حنان ماضى وبتاع
    مش بقولك رايق
    سمعنى سلام اماى يا امه

    ردحذف
  19. علي فكرة
    الاغنية دي صعبة اوي اوي
    خصوصا بادائها و هي بتمد في يا غرييييييييييب

    ان شاء الله تلاقي قلب يستحقك

    ردحذف
  20. ياااااه رجعتيني ثلاتين سنه لورا .... فييين الأيام دي كنا بنسمعها أيام ما كنا بناكل لانشون وبسطرمه بالبيض ...كانت أيام عز صحيح :)

    ردحذف
  21. كلماتها حلوه اوى وممكن كتير الانسان يكون فى مود مش مستقر لكن الاهم انه ما يطولش فى الحاله دى ولازم يخرج منها عشان لازم يكمل وكل ما كان مش مستقر كل ما تعب اكتر ربنا يكرمك وتكونى فى احسن حال ياقمر

    ردحذف
  22. انا جيت بس اسلم
    واقولك ازيك يا ايوشه
    دمتي بكل خير

    ردحذف
  23. ياااااااااااااااه يا ايوشة

    ده انا بعشق صوتها ورقة كلماتها

    بقى لي كتير مسمعتهاش

    لو عندك لينكات لأغانيها لافيني يا بت عمي الله يرضى عليكي

    ردحذف
  24. hasona
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    ساعات قلب واحد بيكون فيه كل المشاعر دى حائرة ضائعة وتائهة
    مرسيى للمرورك

    ردحذف
  25. د. ياسر عمر عبد الفتاح
    امييييييييين يارب العالمين
    ومعقولة متعرفش حنان ماضى :(

    ردحذف
  26. صيدلانيه طالعه نازله
    ساعات بنفضل عمرنا كله ومش عارفين برضو نحدد هدف ونمشى فى الطريق للاخر
    مرسيى للمرورك ياقمر

    ردحذف
  27. المعتصم
    ايوة حنان ماضى مالها حنان ماضى
    ومش قديمة اوى يعنى انا نص نص ههههههه
    والمود الحمد لله هيكون احسن بالتدريج مجنونة بقى اعمل ايه :)
    بخصوص العروسة المثل بيقول امشى فى جنازة ومش تمشى فى جنازة
    وعلى جثتى لو اتحولت لاهلاوية لو حتى المشمش بقى الفاكهة الوحيدة فى العالم كله هههههه
    مرسيى للمرورك

    ردحذف
  28. عاشقة الأحزان
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته يااجمل انوسة ربنا يسعدك انتى كمان ويبارك فيكى يارب وتفضلى كده دايما فى وسطنا منورانا ياقمر
    مرسيى للمرورك ياجميل

    ردحذف
  29. ঔღঔ نـــوارة ঔღঔ
    حنان ماضى دى صوت الاحساس بجد تحفة تحفة
    مرسيى للمرورك ياجميل وربنا يسعد ايامك كلها يارب انتى كمان

    ردحذف
  30. thunder

    حنان ماضى استحالة حد يسمع صوتها ومش يحبها صوتها دافئ اوى
    وخييييييير ان شاء الله ايه البوست اللى عايز تنزله او تعمل كوارث :)
    فى انتظاره ان شاء الله
    مرسيى للمرورك يااخويا اللدود وربنا يسعد ايامك كلها يارب

    ردحذف
  31. Ramy Wasel
    هى فعلا متجوزة الملحن ياسر عبد الرحمن وهى مش بطلت تغنى هى بتغنى اغانى للمسلسلات بس مش بتغنى يعنى اغانى عادية دلوقتى
    مرسيى للمرورك

    ردحذف
  32. بدراوى
    مرسيى للمرورك ياافندم

    ردحذف
  33. هذه حياتي
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    ربنا يتقبل من الدعوة يارب ومرسيى للمرورك يا........ باشمهندس محمد
    اهو مش هقول حضرتك ههههه

    ردحذف
  34. فشكووول
    والله يااستاذ فشكول كل الناس فى الدنيا دى قلوبها غريبة ومش عارفة توصل لبر الامان :)
    مرسيى للمرور حضرتك نورت المدونة

    ردحذف
  35. mimi
    ميمايا مرسيى ياقمر للمرورك وربنا يشفى اسراء يارب وكل مرضى المسلمين امين يارب العالمين

    ردحذف
  36. السلام عليكم ورحمة الله و بركاته

    ايه يا بت يا أيوشة دا؟؟؟

    كل دا و لسهماوصلتيش لمودك ايه بالظبط


    أنا اقولك يا بنتى
    عدى عليا بكرة أقولك

    :))



    يا بنتى فكيها
    ماتفكريش كتييييير



    تحياتى

    ردحذف
  37. شمس النهار

    اولا مبسوطة جدااااا لان حضرتك نورتى المدونة ثانيا انا بعشق صوت حنان ماضى جدااااااا وفعلا رايى حضرتك صح الانسان مهما حاول يخبئ مش هيقدر يخبئ عن اللى بيحبه اى شئ مهما قدر يمثل :)

    العين دايما بتفضحه مرسيى للمرور حضرتك

    ردحذف
  38. الفراغ
    ماما واجمل قلب فى الدنيا ربنا يسعد القلوب كلها ياااااااااارب وتلاقى اللى يسعدها دايما معلش انا اسفة لو الكلمات قلبت المواجع على اى انسان:(
    ربنا يسعد ويريح قلبك دايما يارب وانا مش هجيب حاجات من دى تانى علشان خاطر عيونك مرسيى للمرورك ياماما وربنا ما يحرمنى منك ياااااااااارب

    ردحذف
  39. assafo anaroze
    اسافو عاش من شافك ياراجل فينك من زمان واخبار الامتحانات ايه يارب تكون تمام
    بخصوص انى افتح والتفت وهلاقى قدامى والله مش عارفة العيب فيا ولا فى النضارة يمكن مش بتخلينى اشوف حاجة هههههه لا طبعا النصيب لسه مجاش ولما يجى هفتح لواحدى
    مرسيى للمرورك يااسافو

    ردحذف
  40. MaNoOoSh
    على فكرة بقى انا بموووووت فى اغنية الفتاة الحلزونية الاسفنجية دى ههههه
    بس لسه الحالة مش اتدهورت اوى كده ومش ببص فى السقف فى امل يادكتورة لا لا :))
    ربنا يخليكى ياقمر ومرسيى للمرورك

    ردحذف
  41. الشعب لابد له من حكومه تشكمه
    فى حد مش يعرف حنان ماضى ولا مش بعيد ما دكتور ياسر فعلا معرفهاش
    اكيد احنا جيل قديم اوى على كده هههههه
    وطبعا اعرف عايدة الايوبى بس مش بعرف الا اغانى قليلة ليه بصراحة
    مرسيى للمرورك ياقمر

    ردحذف
  42. صوت من مصر
    ربنا يجعلنى رايقة على طول يامحمد علشان انت جبتلى اكتئاب :)
    وبقولك اسمك عصفور فى ليلة مطر افضل اكتر كابة ههههه
    مرسيى للمرورك يامحمد

    ردحذف
  43. المعلم محمد صاحب المطعم - طعمية سخنة


    اغلب اغانيها للاسف صعبة بس جميلة اوى لانها بتلمس كل انسان بجد
    مرسيى للمرورك

    ردحذف
  44. تامر علي
    ياااااه تلاتين سنة ليه هو حضرتك كبير اوى كده وهو اللانشون والبسطرمة لغوها من البلد ولا ايه هههههه
    ان شاء الله ايام العز ترجع تانى باذن الله مرسيى للمرور حضرتك :)

    ردحذف
  45. طوبة ذهب وطوبة فضة
    وربنا يكرمك ويخليكى يادهب يارب وان شاء الله مفيش حاجة دى فترات وبتعدى وتمر على كل انسان
    مرسيى للمرورك ياقمر

    ردحذف
  46. أبو العريف
    الله يسلم حضرتك ياافندم انا بخير الحمد لله مرسيى للسؤال حضرتك ومرورك

    ردحذف
  47. ستيته حسب الله الحمش
    من عونيا يادكتورة حالاااااااااا اللينك يكون فى المدونة عند حضرتك فيه كل اغانى حنان ماضى
    مرسيى للمرورك يادكتورة

    ردحذف
  48. Soul.o0o.Whisper
    ياخبر ابلة سوووول عااااااا اقفشتنى للاسف وانا فى مودى ده ربنا يستر بقى ومش تعملى فيا حاجة :))
    ملش ياقمر انا قولت استغل الفرصة قبل ما تاثرى عليا بكلامك السكر اللى زيك ههههه
    اطمنى ياقمر والله الموضوع عادى ومفيش حاجة كل الحكاية كنت بقلب فى النت لقيت الاغنية دى بس علشان كلماتها عجبانى جبتها هنا
    انا بتبع ارشاداتك بالحرف ياجميل ومتخفيش ابدااااااا مرسيى للمرورك ياقمر

    ردحذف
  49. اشكرك على حسن الاختيار
    كلمات جميلة

    اعذرينى انى مبعلقش عندك
    مدونتك عندى فى الريدر بس الجديد بتاعك مش بيظهر مش عارف ليه؟؟
    احييكى على البوست
    فى حفظ الله

    ردحذف
  50. .....
    يعني قريت وقلت وااو
    البت دي جامده .. وفـ الآخر طلعت أغنيه
    وكمان لـ حنان ماضي
    وكمان .. مش مودك

    طيب ..

    يعني يارب مودك يبقى تمام .. على فكرا انا كمان حسيت انو النت خرف لما جيت .. دحنا زي بعض :|

    هجيلك كتير بقى انشالله عشان اشوف تخاريفك مش تخاريف حنان ماضي :|

    و شكرا لمروركـ بيا :)

    ونورتي يابولا D:

    ردحذف
  51. ايوشه

    أولا بهنيكى على مدونتك الجميله جداا . بكل ما فيها بصراحه :)
    وكمان البوست ده كان لأغنيه انا بحبها جدا بصراحه علشان كده حبيت اعلق عليها اوى .
    واتمنى ان تفوقى من الحاله اللى انتى فيها وترجعى لنفسك تانى بسرعه .
    لأن الحالات الغريبه على نفسنا بضرنا جداا .. فخليكى اقوى منها بذاتك
    اجمل تحيه من قلبى لكِ يا اختى

    ردحذف
  52. مسدس صغير
    ولا يهمك دايما بتحصل عندى للاسف البلوجر كتير بيخرف
    مرسيى للمرورك

    ردحذف
  53. Bola 7elmi
    ههههههههه اه وقولتى بتكتب تمام اوى فى الاخر طلع مش كلامى معلش تعيشى وتاخدى غيرها نورتى مدونتك طبعا لا مفيش فرق هههههه
    واتمنى مش تكون الزيارة الاخيرة
    مرسيى للمرورك

    ردحذف
  54. ضــى القمــر
    ربنا يكرمك يارب وباذن الله المود يتغير ويكون احسن
    مرسيى للمرورك

    ردحذف